måndag 6 juli 2009

Slumdog Millionaire


Nu har jag läst klart boken, och i kväll ska jag, Linda och Petter se filmen
Slumdog Millionaire handlar om en kille som bor i värsta slummen i Bombay.
En föräldrarlös tonåring blit uttagen till Indiska versionen av TV programet
- Vem vill bli miljonär?
Av en slump klarar han av alla frågorna och vinner en miljard rupees. Tv bolaget blir skit förbannande och tror att han har fuskat. De torterar honom för att han ska berätta "sanningen". Och precis när han tror att han inte klarar av mer tortyr dyker en tjej upp i handlingen och försöker att hjälpa honom. Hon tar med honom hem och ger honom mat och han får tillfället att berätta för henne vad som egentligen hände.....

Nu har jag sett filmen...och det var inte alls som boken.
Det brukar alltid vara att boken är bättre än filmen. Men den här gången var det inte ens likt boken. Jätte konstigt!!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte den var jättebra. Hoppas Arvika var bra. Nu blir det hultsfred här.

    SvaraRadera
  2. Jo filmen var bra, men det hade inte mycket gemensamt med boken....JÄTTE stor skillnad. Så klart var boken bättre...

    Du får kose degpå Hulstfred och hälsa alla kända.
    Jag såg Martin du bodde tillsammans med i Arvika, och hon tjejen som Linda bodde ihop med...

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...