tisdag 26 maj 2009

Gellértbadet



Badets termalvatten kommer från varma källor som har varit kända i 2000 år. Den här stora byggnaden byggdes år 1912 av en arkitekt med namn Armin Hegedus.
Vi badade inte idag men tog en hel del olika behandlingar massage, pedikyr, thai massage, ansiktsbehandling. Kostade från ca 60 kr - 240 kr pr. behandling.
Den första massagen vi fick i själva Termalbadet var hemsk....faktiskt. Stoda madamer som såg ut att höra hemma i ett ryskt fängelse kastade upp oss på varsin bänk och började knåda. Tack och lov varade det bara 15 minuter ungefär.
Vi gick vidare till salongerna som ligger längst in, det var MYCKET bättre, så jag rekommanderar att ni som ska dit går direkt dit ;)
Jag passade på att skriva vykort bär Karin och Stine fick sin Thaimassage.
De tyckte att Thaimassagen var det bästa av allt =) kostade ca 11.000 Huf ca 300kr för 60 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...