Årjäng - en kvällspromenad


Jag startade kvällspromenaden på Violvägen och gick ner mot järnvägen.

Ett ensamt barn spelade fotboll på samma fotbollsplan jag spelade på när jag var liten.
Samma gamla mål, samma gamla plan =) NOSTALGI

Första personen jag mötte var på Guldbron - Gullbroá.
En sk8are ;) han log å verkade trevlig, Eric drog i kopplet och blev lite rädd när skateboarden åkte förbi.

Vi gick vidare...
När jag kom upp vid radhuslängan Ketchup & Senap märkte jag att senap inte var senap längre.
Någon har målat om senapshusen till gråa, tråkigt!
Här mötte jag person nummer 2 som sa:
 - Hej! och drog i väg med sin morrande och ganska gamla Drever. 

Det är faktiskt ganska mysigt här i Årjäng trots allt. Lite som händer kanske men det är trevligt att folk ser dig och hälsar på dig när du är ute och går.
Till skillnad ifrån storstäder kanske, där alla springer förbi och inte lägger märke till om personen bredvid dig får en hjärtattack.

posted under |

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida
Gadgeten innehöll ett fel

Beitostølen just nu

Translate my blogg

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Besökare