torsdag 2 april 2009

Radisson SAS Plaza Oslo


Bussen tar ca 4 timmar, men det ska bli skönt att få bo på hotell två nätter.
Vi har aldrig bott på Plaza förr men det verkar fint.
Jag hoppas att jag får tid till att pröva poolen och träningsrummet =)
Macen åker med så att jag kan blogga lite fina bilder ifrån helgen.

På toppen av hotellet finns det en bar med utsikt över hela Oslo,
dit upp måste vi och kolla läget kanske inget för den som är höjdrädd. Det går en glashiss på utsidan av hotellet som ska bli lite spännande att åka upp i.

Middag Fredag kväll: Har vi beställt på Dinner det sägs vara en utsökt restaurang.
Det finns en recention i Fodors om den här restaurangen.

Fodor's Review:

The simple name belies the fact that this is one of the best places in Oslo for Chinese food, as well as dishes that combine Norwegian and Cantonese styles. Peking duck is a speciality here, or, for a lighter meal, try the delectable platter of seafood in chili-pepper sauce.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...