söndag 22 februari 2009

Twilight - The Movie


Som ni kanske har fått med er, så skal världens decidert bästa bokserie, Twilight visas på Fagernes Bio i kväll ;) haha..
Och då tänkte jag att jag skulle vara lite alright och dela mina tankar kring denne filmatisering.

Det är inte osanning att de flesta bra böcker som blir filmatiserade, gör sig bäst i bokform.
Kanske för att de är gjorde för att vara, just böcker. Kanske för att filmskaparen inte klarar av att fånga upp alla nyanser i böckerna. Det där lilla extra som ger böckerna sin själ...

Oddsen är stora att publiken som har läst boken innan inte kommer att vara speciellt förnöjda när de lämnar biosalongen. Sist jag lästa Arn böckerna och såg filmen efteråt, var det precis så.

Jag har inga stora förväntningar på filmen i kväll, men jag ser fram emot att se den iallafall.
Förmodligen ska det till en hel del för att få Stephenie Meyers romantiska, magiska värld att se bra ut på film.
Men hoppet lever, och efter i kväll vet jag om regisören har gjort ett bra jobb eller inte ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...