måndag 10 september 2007

Tilbaka på jobb!


Jag blev väckt 04.20 lokal tid;-) Eric var redan klar så jag kastade i mig en smörgås innan vi körde i väg till Huken. Det var fortfarande mörkt ute. Vi packade med oss allt och gick en bit in i skogen. När vi kom upp på en bergsknall släppte vi Eric. Han sprang som vanligt runt som en galning och hoppade ifrån den ena lingontuvan och till den andra. När klockan var lite efter 5 hörde vi ett ylande som iallafall gav mig kalla kårar längs med ryggraden. Pappa bekräftade min befaring, VARG. Han uppskattade avståndet till ungefär en halv mil ifrån där vi stog. Den här morgonen hade Eric svårt att hitta haren, det tog ända till 07.10. Han jagade på haren ett bra tag men tappade den när den sprang över grusvägen. Eric har allt för bråttom! Nu är vi på kontoret igen och idag börjar jakten även i Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...